Clown

Men noemt de Formule 1 weleens een circus. Ikzelf doe daar ook aan mee. ‘Het F1 circus strijkt ditmaal neer in…’ is een veelgebruikte zin. Elk circus heeft een clown, dus zo ook de Formule 1.

Ik weet niet of er een open sollicitatie is geweest bij het wereld rondtrekkende circus Formule 1 of dat deze man eerst acrobaat was en toen besloot dat de rol van clown meer op zijn lijf geschreven was, maar god wat is die man goed.

Ik heb het over Helmut Marko. De man mag met recht de grootste clown van het Formule 1 wereldje genoemd worden. Sommige uitspraken van de Oostenrijker doen vermoeden dat hij de mannelijke versie van Bonnie St.Claire is. Het lijkt erop of de man zich helemaal kapot zuipt om vervolgens uitspraken te doen in de media. Ik pleit ervoor Helmut Marko mee te laten doen aan de IQ test. Mijn gevoel zegt mij dat een goudvis met een hersenschudding nog slimmer is als Marko maar dat terzijde.

Ja het is echt zo. Bijna elk woord dat de Oostenrijkse mond van Marko ontglipt kan beschouwd worden als onzin. Wanneer de man weer eens van zich laat horen in de media is het vaak complete onzin. Echt, ik kan die man niet meer serieus nemen. Ondanks dat hij toch echt Dr. Helmut Marko heet.

Alleen al bij het zien van zijn gezicht krijg ik de slappe lach. Alleen de rode neus ontbreekt nog bij Dr.Helmut om van hem Dr.Helmut de clown te maken. Iedereen krijgt het te voortduren van Helmut alleen Vetteltje niet.

Vettel is namelijk het lievelingskindje van meneer Marko. Het vingertje dat Vettel vaak omhoog steekt wordt door Helmut Marko vaak in het achterwerk van de Duitser geprikt denk ik.

Ja Helmut Marko. De Clown van het Formule 1 circus, maar daarnaast ook nog adviseur bij Red Bull. Alles wat hij zegt is bijna onzin dus ik vraag me af wat voor advies hij geeft? Wil ik het weten welke onzin hij adviseert? Nee, maar met die onzin van hem kun je een heel boek vol schrijven, maar dat zullen we maar niet doen.

Dr. Helmut ‘Clown’ Marko

 

4 gedachten over “Clown

  1. Niet alles wat Marko heeft gedaan was onzin, idd. Maar wat heeft die man vaak de plank misgeslagen zeg! Neem Sauber, Bernoldi en Raikkonen. Wat was die gast verontwaardigd, maar toen Kimi een succes bleek hield hij wel zijn bek dicht!

    Zelfs Vettel is niet eens van zijn had, want het was BMW die Vettel een kans gaven. Waarna Marko hem direct inlijfde bij STR.

    Maar Helmut Marko mag van mij blijven, hoor! Anders hebben we niets mee om over te lachen of ergeren….of beiden tegelijk.

    • Pff. Die man is af en toe net een virus. Je komt er niet vanaf hoe graag je het ook wilt. Maar goed af en toe is het weleens lekker om je gruwelijk aan iemand te ergeren…

  2. Pingback: Vettel: “Dit is absurd!” – GP Pits brengt Formule 1 nieuws eneen F1 Magazine F1-seizone 2021

  3. Pingback: Webber nu al tweede man? – GP Pits brengt Formule 1 nieuws eneen F1 Magazine F1-seizone 2021

Plaats een reactie